: MEREKA sentiasa ada :

Sunday 20 November 2011

#008 : jgn KECEWA bila hidup TAK best

bosan? jemu? happy? sedih? gembira? marah? geram? positif? negetif?
kdg2 kita enjoy dgn hidup kita..kdg2 kita bosan ngan hidup kita...kdg2 kita sedih..kdg2 kita gembira..



oh...manusia..mcm2 ragam..mcm2 perasaan...
apa mkna hdup jika bersedih sntiasa..apa mkna hdp jika tdak dpt mngenal susah..senang...apa mkna hdp jika tak pernah merasa ujian dan dugaan allah...


hidup ni umpama roda..
kdg2 kita berada di peringkat plg atas atas_A...kdg2 kita jatuh mnjunam ke arah B...bila berada di B..kita bangkit dr tempat kita terjatuh..berusaha..berusaha hingga mencapai A kembali..tp bila da berada di puncak ingatlah....betapa susah nye kita semada berada di B...jdlah orang yg lebih bersyukur...yg tahu mghargai betapa indahnya ciptaan nya...


aku dilahirkan dalam suasana yg cukup sederhana...walaupun tidaks semewah mne tetapi tidak lah sesusah orang yang lg susah...dr kecil aku lihat betapa susahnya mak mncari sesuap nasi untuk aku adek beradik..


aku mengaku dulu sewaktu zaman knk2 ku..aku pernah pertikaikan..knp hdp ak tak mcm org laen...best nye punya satu fmly yg bgku cukp smpurna..nak apa pon dapat...yes...dulu...aku jrg dpt apa yg aku nak...aku pertikaikan knp tak boleh itu..tak boleh ini...n sometime aku rse...oh~my life so boring ok!!..


tapi....
semakin ak mmbesar......smkin persekitaran aku berubah...smkn aku ingin mnkmati hdp ini...life is so beautiful rite!!..aku smkin fhm knp dulu mak kate itu tak boleh..ini tak boleh..semua yg berlaku ada hkmah...kalau dulu aku pertikai knp hdp aku tak mcm org laen..kini aku fhm...
*klu aku tak mcm tu dulu..aku tak kan mcm ni skrg*


sekarang ni...aku akn ubah segala yg perlu diubah...ak akn mewarnai hdp aku dgn sinaran warna warni seperti pelangi--->
cantik dipndang..sukar dipegang...
kalau dulu--->aku salalu bersedih bila gagal...
kini--->aku akn pastikan aku berjaya....
kalau dulu--->aku salalu keseorangan..
kini--->aku dikelilingi orang2 yg sayangkan aku....
kalau dulu---> aku jarang dpt apa yg aku ingin....
kini--->aku akn pastikan semua keinginan ku akn tercapai...
kalau dulu---> aku seorang yg hot temper..bad attitude...-ve thinking
kini---> aku lebih muhasabah diri..insyaalah..


so...kesimpulannye...
jgn pernah kecewa kalau hidup tak seindah seperti yg diharapkan...
jgn pernah kecewa bila apa yg dirancang tdk mnjadi...
kerana.....
tuhan telah merencanakan segala aturan hidup dgn begitu baek sekali...
supaya kita lebih mghargai..
supaya kita dpt mengenal diri kita..
supaya kita merasa susah senang kehidupan..
supaya kita lebih sabar dalam menempuh ujian-Nya..


hargai lah diri kita...
dan nikmati lah kehidupan ini dngn sempurna.
Hidup ni simple jika kite simple kan ia...
so enjoy ur life!!!!!






p/s :) it is better to be beautiful than to be  good..bit..it is better to be good than to be ugly-->OSCAR WILDE

No comments:

Post a Comment